Diferència entre revisions de la pàgina «HTML taules arrodonides»
		
		
		
		
		
		
		Salta a la navegació
		Salta a la cerca
		
				
		
    
		
		
		
		
		
		
	
m (imatge cantonades taula)  | 
				|||
| Línia 4: | Línia 4: | ||
Veiem que l'estratègia per crear taules una mica més riques no pot ser amb HTML pur. Cal, doncs, crear imatges a les cantonades que simulin l'arrodoniment. Aquestes imatges les podem crear amb el GIMP creant un cercle i partint-lo més tard en 4 segments.  | Veiem que l'estratègia per crear taules una mica més riques no pot ser amb HTML pur. Cal, doncs, crear imatges a les cantonades que simulin l'arrodoniment. Aquestes imatges les podem crear amb el GIMP creant un cercle i partint-lo més tard en 4 segments.  | ||
| + | |||
| + | [[Imatge:cantonades_taula.png]]  | ||
<table border="1">  | <table border="1">  | ||
| Línia 21: | Línia 23: | ||
         <td>bottom-right.gif</td>  |          <td>bottom-right.gif</td>  | ||
     </tr>  |      </tr>  | ||
| − | |||
</table>  | </table>  | ||
Revisió del 00:03, 17 gen 2011
L'exercici ha de resultar en quelcom com això:
Veiem que l'estratègia per crear taules una mica més riques no pot ser amb HTML pur. Cal, doncs, crear imatges a les cantonades que simulin l'arrodoniment. Aquestes imatges les podem crear amb el GIMP creant un cercle i partint-lo més tard en 4 segments.
| top-left.gif | top-right.gif | |
| The text blablabla... | ||
| bottom-left.gif | bottom-right.gif | 
Òbviament amb això no hi haurà prou. Haureu de:
- Posar el mateix color de background que el de la imatge de les cantonades.
 - Posar el 'border="0"' de la taula.
 - Veureu que encara no queda com voleu. Per acabar de fer que no surtin línies entre mig, cal que poseu els paràmetres cellspacing="0" cellpadding="0" al tag <table>.
 
Recordem l'estructura de les taules:
<table>
    <tr> <!-- primera fila -->
        <td>cel·la 1.1</td>
        <td>cel·la 1.2</td>
    </tr>
    <tr> <!-- 2a fila -->
        <td>cel·la 2.1</td>
        <td>cel·la 2.2</td>
    </tr>
    ...
</table>

